Miért nincs még digitális forradalom Magyarországon?
A digitális transzformáció hazánkban szinte a teljes kkv szektort érinti, viszont nagyon kevesen aknázzák ki a benne rejlő iszonyatos lehetőségeket. Az ok pedig nagyon egyszerű: nincs elég szakember.
Azt gondolom, hogy a digitalizáció lehetőség a cégek számára. Itthon a kkv szektor rosszul áll ebből a szempontból, viszont aki a maga piacán elsők között digitalizálja üzleti folyamatait hatalmasat léphet előre, és könnyen piacvezetővé válhat.
A digitálás transzformáció azt jelenti, hogy egy cég minden folyamatát (ami megoldható), próbálja valamilyen digitális eszközzel vagy platformmal megoldani és támogatni. Legyen szó értékesítésről, ügyfélszolgálatról vagy adminisztrációról.
Egy jól átgondolt stratégia mentén végrehajtott digitális átalakulás egyszerre növelheti az árbevételt, és csökkentheti a költségeket. Növeli az árbevételt, mert hatékonyabbá teszi az értékesítást, az ügyfél elérését az értékesítés szolgáltatási folyamatait. Csökkenti a költségeket, mert hatékonyabbá, olcsóbbé teszi az üzleti folyamatokat. Pl.: elektronikus beszerzés, készletlekérdezés stb.
Amíg egy cég nem szeved versenyhátrányt a digitalizáció késlekedésével, amíg nincs egy konkurenciája aki digitalizál. Viszont ha ez megváltozik, akor gyorsan lépni kell, mert rövid időn belül lemaradhat.
Oké, de hol vannak a szakemberek?
A digitális transzformáció, kevés kivételtől eltekintve, a teljes kkv szektort, mind a KSH adatai szerint itthon működő 680 ezer kis- és közepes vállalkozást érinti. Miközben óriási a kihívás, hatalmas hiány van a digitális üzletfejlesztéshez igazán értő szakemberből.
Sajnos még nem épült ki a digitalizáció szolgáltatói oldala. A kevés szakembert gyorsan elkapkodják a nagyobb cégek, kissebb vállalkozások pedig nem tudnak kihez fordulni. Így késik a digitalizációs forradalom a hazai kkv szektorban. A digitális transzformáció nem csak egy informatikai fejlesztés, mert erre nagyon sokan így tekintenek.
Jövőben heti rendszerességgel szeretnék olyan digitális platformokat bemutatni, ami segítheti a kis- és középvállalkozókat a digitális transzformációban. (Pl.: felhő, CRM rendszerek, online marketing stb). Ha van javaslatod, hogy miről olvasnál szívesen, nyugodtan írd meg kommentben.