2018. nov 03.

Így állnak a hazai KKV-k a Facebookal

írta: acsakiattila
Így állnak a hazai KKV-k a Facebookal

Közel tíz év alatt megtízszereződött a kis- és közepes vállalkozások által használt marketing eszközök száma. Még mindig a Facebook az elsődleges a kkv-k eszköztárban, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: csökken a hatékonysága, nem tartják hitelesnek és egyáltalán nem bíznak benne - ismertette a tíz éve folyó felmérés legfrisebb eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a nem olyan rég rendezett 10. Marketing Expon. 

2009-ben, amikor első alkalommal került elvégzésre a kutatás, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k, ma több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a két óriáshoz köthető. 

301801114638digitalmarketing.jpg

A listát természetesen idén is a Facebook céges oldal vezeti (64%), a második leggyakrabban használt eszköz a honlap (50%), amit a Facebook hirdetés (47%), majd negyedikként az ajánlás (45%) követ. Erősödött a blog használatának népszerősíége (37%), négy helyet javítva az 5. leggyakrabban használt eszköz. 

facebook-2.jpg

Először került 10 közé az Instagram (33%). Tavalyi a 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook munkálatoskodásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába és stabilan őrzi pozícióját. A keresőoptimalizálás (29%) évről-vére veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott. 

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2018.

  1. Facebook céges oldal
  2. Saját honlap
  3. Facebook hirdetés
  4. Ajánlás
  5. Blog, saját honlapon
  6. Facebook post kiemelés
  7. Instagram oldal
  8. GoogleAds
  9. Facebook csoport
  10. Keresőoptimalizálás

Facebook épp elherdálja a bizalmat?

De ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell. Összehasonlításképpen: a Facebook hirdetést a válaszadók 82%-a végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64%. Természetesen ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.

Ami divatos nem feltétlen hatékony

Már-már frusztrálóan nagy a választék marketing eszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője, vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketing eszközöket a hatékony megoldások helyett.

Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsélrelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazása javasolt, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.

Szólj hozzá

google jövő multi üzlet magyar magyarország döntés online forradalom fejlesztés fejlődés technológia dolgok vállalkozás robotok munkahely növekedés digitalizáció platform digitalizálás digitális világ automatizáció Facebook Magyarország Marketing digitalmarketing digitálisgonolkodás digitálisvilág digitalizált világ digitális megoldások digitális gondolkodás digitális készségek digitális tudás gondolkádás