Így állnak a hazai KKV-k a Facebookal
Közel tíz év alatt megtízszereződött a kis- és közepes vállalkozások által használt marketing eszközök száma. Még mindig a Facebook az elsődleges a kkv-k eszköztárban, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: csökken a hatékonysága, nem tartják hitelesnek és egyáltalán nem bíznak benne - ismertette a tíz éve folyó felmérés legfrisebb eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a nem olyan rég rendezett 10. Marketing Expon.
2009-ben, amikor első alkalommal került elvégzésre a kutatás, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k, ma több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a két óriáshoz köthető.
A listát természetesen idén is a Facebook céges oldal vezeti (64%), a második leggyakrabban használt eszköz a honlap (50%), amit a Facebook hirdetés (47%), majd negyedikként az ajánlás (45%) követ. Erősödött a blog használatának népszerősíége (37%), négy helyet javítva az 5. leggyakrabban használt eszköz.
Először került 10 közé az Instagram (33%). Tavalyi a 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook munkálatoskodásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába és stabilan őrzi pozícióját. A keresőoptimalizálás (29%) évről-vére veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott.
A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2018.
- Facebook céges oldal
- Saját honlap
- Facebook hirdetés
- Ajánlás
- Blog, saját honlapon
- Facebook post kiemelés
- Instagram oldal
- GoogleAds
- Facebook csoport
- Keresőoptimalizálás
Facebook épp elherdálja a bizalmat?
De ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell. Összehasonlításképpen: a Facebook hirdetést a válaszadók 82%-a végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64%. Természetesen ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.
Ami divatos nem feltétlen hatékony
Már-már frusztrálóan nagy a választék marketing eszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője, vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketing eszközöket a hatékony megoldások helyett.
Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsélrelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazása javasolt, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.