Az Amazon megeszi reggelire az amerikai e-kereskedelmet
30 százalékkal nőhet a piacvezető amerikai e-kereskedő, az Amazon amerikai forgalma az idén – számolt be a CNBCaz eMarketer piackutató cég tanulmányáról. Pedig a cég már most sem kicsi. Ha azonban a jelenlegi 44 százalékos amerikai tortaszelet valóban 49 százalékra emelkedik, akkor az amúgy már globálisan értékesítő vállalat csak az Egyesült Államokban 258,2 milliárd dolláros árbevételt érhet el.
A többiek bőven lemaradva
A többiek természetesen nem bírják ezt a növekedési ütemet. Az eMarketer szerint a 2018. végi piaci részesedések szerint a 49,1 százalékos részesedéssel vezető Amazon után éles a szakadék, az eBay 6,6 százalékkal, az Apple 3,9 százalékkal ért fel még a dobogóra. Jelentősebb online értékesítő még az elsősorban fizikai üzleteiről ismert kiskereskedelmi lánc, a Walmart 3,7 százalékkal. A lista további cégei így a Home Depot, a Best Buy, a QVC csoport, a Macy, a Costco és a Wayfair itthon már kevésbé ismertek, és részesedésük már csak éppen 1 százalék feletti.