2018. júl 16.

A Google robotja több cégnek tehet be

írta: acsakiattila
A Google robotja több cégnek tehet be

Több marketinges munkát is gyakorlatilag kiválthatja a Duplex.
Még májusban mutatta be a Google a mesterséges intelligencia által vezérelt asszisztensét a Duplexet, ami képes helyettünk is kimenő és bejövő hívásokat is elintézni.  Az Information értesülései szerint a következő lépés az lesz, hogy értékesítik a technológiát olyan vállalkozások számára, melyek ügyfélszolgálati valamint telemarketinges feladatokra alkalmaznák a robotot. 
robot-customer-service_image_jan_2017_750-500x293.jpg
Több pletyka szerint legalább egy nagy biztosítócég már érdeklődött a megoldás iránt, bár a program fejlesztése igen korai fázisban van, még jó pár hónap szükséges neki, mire élesben is elindulhat. 
Nincs még itt semmi látnivaló

A Google azonban terel: „Jelenleg a Duplex fogyasztói felhasználásán belül arra a részre összpontosítunk, ami segít az embereknek elintézni ezt-azt és nem arra, hogy üzleti szolgálatba állítsuk. Jelenleg nem teszteljük a Duplexet semmiféle vállalati ügyféllel” – jelezte a cég szóvivője a Gizmodonak.

Ahol a telesales az ország GDP-jének 8 százalékát adja

A Duplex üzleti szolgálatba állítása talán még nagyobb visszhangot fog kiváltani. Az ügyfélszolgálatos lét kemény és hálátlan, de legalább munka. Ráadásul olyan, amiből világszerte több millió ember él. Ez különösen a fejlődő országokra igaz, pl. a Fülöp-szigeteki GDP 8 százalékát adják a call centerek.

Amennyiben a cégek a Duplexet választják az élő munkaerő ellenében az katasztrofális hatással lehet több ország gazdaságára. Persze az igazsághoz hozzátartozik, mielőtt még virtuális kaszára-kapára kapva elátkoznánk a Google-t, hogy nem a Duplex az egyetlen emberhangú MI, a Microsoft és az Apple is komolyan dolgoznak a maguk hasonló fejlesztésein. Szóval amennyiben a Google mégsem áll bele a Duplex üzleti vonalra való ráállításába, afelől nyugodtak lehetünk, hogy egy ehhez hasonló váltás bekövetkezése pusztán idő kérdése. Aztán persze majd gondolkodhatunk, hogy az imént melegebb éghajlatra elküldött telemarketinges vajon tényleg rosszul érzi-e magát akár csak egy pillanatra is, vagy nem számít az egész, hiszen csak egy gép volt.

Forrás: via Futurism, digitalhungary.hu

Szólj hozzá

google jövő internet magyar magyarország eu ügyfélszolgálat mi digitális magyarok fejlesztés fejlődés fejlesztők mesterséges kkv robotok bot mesterséges intelligencia digitalizáció digitalizálás internethasználat digitális világ automatizáció MI chatbot jövő munkahelye digitálisgonolkodás digitálisvilág digitalizált világ chatbotok digitális megoldások googlerobot Duplex