Új digitális stratégia az MKB Banknál
Június 30-tól július 5-ig zajlott az MKB Bank digitális átállása, amely során a teljes informatikai rendszerüket lecserélték.
forrás: irishtimes.com
Régiós szinten is egyedülálló informatikai átállást hajtott az MKB Bank a teljes alaprendszert lecserélték, illetve megváltoztatják a bank IT-architektúráját is – mondta Hetényi Márk, a hitelintézet vezérigazgató-helyettese.
A digitalizáció – hangsúlyozta – az egész bankrendszert érinti, hiszen az ügyfelek kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb szolgáltatásokra vágynak, és erre meg kell találni a megfelelő válaszokat.
Az MKB Banknál 2,5 évvel ezelőtt indult el a digitális átalakulást megcélzó, komplex projekt, ami – amellett, hogy egyedülállónak számít a magyar bankrendszerben – túlmutat egy egyszerű informatikai rendszercserén: a bank gyakorlatilag összes területét érinti, és – összesen közel egymillió, ráfordított munkaórával – szinte minden dolgozó részt vett benne. A digitális átállás nyomán – számos, egyéb előny mellett – lehetőség nyílik külső partnerekkel (például fintech cégekkel) való közvetlen együttműködésre is.
Kovács Larissza, az MKB Bank digitális ügyfélélmény igazgatója közölte,
a digitális átállás időszaka három bankszünnappal járt együtt, amelyekhez engedélyt kértek a pénzügyi felügyelettől.
Az átállás során közel 4 millió adatot vezettek át az új rendszerbe, 11 rendszert archiváltak.
Az MKB honlapján közzétett információk szerint a lakossági ügyfelek számára az átállástól várható előnyök a következők lesznek:
- 15 perc alatt megnyitják az új bankszámlákat
- 30 perc alatt elbírálják és folyósítják a fedezetlen hiteligényléseket
- 9 nap alatt pedig a jelzáloghiteleket, a hitelbírálati folyamat egyes lépései pedig digitálisan követhetővé válnak.
A vállalati ügyfelek részére a garanciák kibocsátása egyszeri, keret jellegű szerződéskötés után rövidített folyamatban, az ügyfél általi egyoldalú megbízással kezdeményezhető lesz a közép- és nagyvállalati ügyfélkörben. A hitelezési folyamatok hatékonyabbá válnak, a kisvállalati ügyfelek részére akár 24 óra alatt előminősítést készítenek.
A digitalizáció tehát mindenkit változásra kényszerít, legyen szó bármilyen iparágról.Te mit gondolsz az online megoldásokról? Legyen szó egy hiteligénylésről vagy új bankszámla nyitásról intéznéd otthonról az ügyeket vagy inkább bankfiókban?
Forrás: MTI, VG.hu