2018. júl 12.

Új digitális stratégia az MKB Banknál

írta: acsakiattila
Új digitális stratégia az MKB Banknál

Június 30-tól július 5-ig zajlott az MKB Bank digitális átállása, amely során a teljes informatikai rendszerüket lecserélték. 

image.jpg

forrás: irishtimes.com

Régiós szinten is egyedülálló informatikai átállást hajtott az MKB Bank a teljes alaprendszert lecserélték, illetve megváltoztatják a bank IT-architektúráját is – mondta Hetényi Márk, a hitelintézet vezérigazgató-helyettese.

A digitalizáció – hangsúlyozta – az egész bankrendszert érinti, hiszen az ügyfelek kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb szolgáltatásokra vágynak, és erre meg kell találni a megfelelő válaszokat.

Az MKB Banknál 2,5 évvel ezelőtt indult el a digitális átalakulást megcélzó, komplex projekt, ami – amellett, hogy egyedülállónak számít a magyar bankrendszerben – túlmutat egy egyszerű informatikai rendszercserén: a bank gyakorlatilag összes területét érinti, és – összesen közel egymillió, ráfordított munkaórával – szinte minden dolgozó részt vett benne. A digitális átállás nyomán – számos, egyéb előny mellett – lehetőség nyílik külső partnerekkel (például fintech cégekkel) való közvetlen együttműködésre is.

Kovács Larissza, az MKB Bank digitális ügyfélélmény igazgatója közölte,

a digitális átállás időszaka három bankszünnappal járt együtt, amelyekhez engedélyt kértek a pénzügyi felügyelettől.

Az átállás során közel 4 millió adatot vezettek át az új rendszerbe, 11 rendszert archiváltak. 

Az MKB honlapján közzétett információk szerint a lakossági ügyfelek számára az átállástól várható előnyök a következők lesznek:

  • 15 perc alatt megnyitják az új bankszámlákat
  • 30 perc alatt elbírálják és folyósítják a fedezetlen hiteligényléseket
  • 9 nap alatt pedig a jelzáloghiteleket, a hitelbírálati folyamat egyes lépései pedig digitálisan követhetővé válnak.

A vállalati ügyfelek részére a garanciák kibocsátása egyszeri, keret jellegű szerződéskötés után rövidített folyamatban, az ügyfél általi egyoldalú megbízással kezdeményezhető lesz a közép- és nagyvállalati ügyfélkörben. A hitelezési folyamatok hatékonyabbá válnak, a kisvállalati ügyfelek részére akár 24 óra alatt előminősítést készítenek.

A digitalizáció tehát mindenkit változásra kényszerít, legyen szó bármilyen iparágról.Te mit gondolsz az online megoldásokról? Legyen szó egy hiteligénylésről vagy új bankszámla nyitásról intéznéd otthonról az ügyeket vagy inkább bankfiókban?

Forrás: MTI, VG.hu

Szólj hozzá

jövő multi munka magyarország robot online online kereskedelem bank hitel forradalom fejlesztés fejlődés bankolás bankkártya fizetés robotok munkahely növekedés netbank digitalizáció platform hitelek hiteligénylés digitalizálás paypass netezés digitális világ online hitel automatizáció Magyarország mkbbank digitálisgonolkodás digitalizált világ digitális megoldások