Chatbot: mi lesz a dolgozókkal?
Cégek még nem tudják pontosan mi lesz majd a felszabaduló humán erőforrással. Csak azért mert a chatbotok 2018-ra még nem tettek mindenkit munkanélkülivé még nem jelenti azt, hogy a cégek nem hisznek bennük. A Juniper Research frissen megjelent csevegőrobotos jelentése szerint 2023-ra évi 11 milliárd dollárt spórolnak meg a bankoknak a robotok.
forrás: chatbotsmagazine.com
Akit érdekel, hogy rövidtávon mire lehet számítani már is mutatom: az idei év végére közel 6 milliárd dollárra rúg a megspórolt összeg a kutatócég alapján. A jelentés is egyértelműen rámutat, hogy a chatbotok csökkentik az ügyfélszolgálatok terheltségét, növelik az ügyfélélményt, és a bevezetése egyre "trendi" dolgoknak számít.
A robot által ledolgozott 2,5 millió ügyfélszolgálati óra arra is alkalmas, hogy közben a banki ügyintézők olyan munkát végezzenek, amelyet a gép nem tud megcsinálni. Rutinfeladatok helyett kreatív munka jut nekik. Az, hogy ezek pontosan milyen feladatok – és, tegyük hozzá, hogy ezekhez hány emberre van szükség – még kutatják a bankok. Még az olyan pénzintézeteknél, mint a kanadai TD Bank, ahol előrehaladott kutatások vannak, sem nyilatkoznak egyelőre az irányokról
– írja a BankInnovation.
A lapnak korábban a Crédit Mutuel kognitív számítástechnikai megoldásokért felelős igazgatója azt nyilatkozta, hogy a naponta beeső 350 ezer levél kategorizálását fogja az IBM mesterésges intelligenciája végezni. Az igazgatóhelyettes abban is reménykedik, hogy a levelek egy részét meg is tudja majd válaszolni a program.
forrás: fintechradar.hu