Digitalizáció lehetőség
Most szeretném picit elemezni a magyarok és a hazai vállalkozások hozzáállását a digitalizálódott világhoz. Amit biztosan kijelenthetünk, hogy két fajta csoport van itthon és a világban is, akik elfogadják és használják a digitális eszközöket, felületeket, és vannak akik nem. Úgy gondolom, hogy hazánkban az utóbbi csoportba tartoznak a legtöbben. A magyar piac kicsi és konzervatívabb, félünk a változástól, nem merünk kimozdulni a konfortzónánkból. Viszont egy cég esetén ennek beláthatatlan következményei lehetnek hosszútávon. Hogy miért? Legyen bármilyen ütős stratégiánk és céljaink, ha nincs ott a digitalizáció az alappillérek között, akkor hosszútávon biztosan nem fog növekedni olyan ütemben az adott vállalkozás, mint ahogy esetleg elvárnák. Gondoljunk csak bele, ha mondjuk nem hirdetünk a közösségi médiában, nem költünk a digitalizációra, akkor egy potenciális célcsoportot fogunk elveszíteni, ezáltal pedig rengeteg bevételtől eshet el a cég. Ne felejtsük el, hogy a Z generáció tagjai most fognak kilépni a való életben, akik már nem tudják megkülönböztetni az online és offline világot, hiszen ez a két tér összemosódik. Azt hiszem nem kell tovább boncolgatni a dolgot... Van egy mondás, ami nagyon tetszik Charles Darwin mondta a következőket:
"Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra."
És mennyire igaza van!
Ha szeretnénk megérteni, hogy mi történik most a világban, akkor nyitnunk kell, meg kell változtatni a gondolkodásunk, mernünk kell új dolgokat megtanulni. Ahhoz hogy fejlődjünk, nyitunk kell, és be kell fogadunk az újdonságokat, csak így lehetünk "győztesei" a digitális forradalomnak. Fontos tehát, hogy felismerjük a lehetőséget például a social felületekben, és akarjunk költeni hirdetésekre, mert hosszútávon biztosan jó befektetés lesz, és megtérül a befektetett pénz és idő.
A következő 1 éven belül azt gondolom, hogy a változás felgyorsul, és csak az a cég tud növekedést elérni, aki mer innoválni, és nyitni az újdonságok felé, és felismeri a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Magánemberként például sokan félünk attól, hogy a robotok elveszik a munkánkat. Valjuk be, hogy igaz, de abba is gondoljunk bele, hogy mennyi új munkalehetőség születik majd. Olyan pozíciók és olyan munkahelyek fognak létrejönni, amire még nem is gondolnánk. Nem szabad félni, meg kell látni az ebben rejlő lehetőségeket is. Aki tehát most nem nyit, és nem ül fel erre a vonatra az nagy vesztese lehet ennek a digitalizálódott világnak.