Igazából sose értettem, miért KELL az autók közötti kommunikáció. Az autonom autó pont arról szól, hogy képes legyen felismerni a környezetét és megfelelő döntést hozni - másik jármű segítsége nélkül. Amit egy másik autótól kaphat info (pl. baleset van előtte az úton, vagy komoly úthiba), azt akkor is képesnek kell lennie kezelni, ha senkitől nem kap figyelmeztetést (mert pl. éjszaka közepén ő az egyetlen aki arra jár).
Az úgynevezett útinfo információk (hol van dugó, lezárás stb) pedig abszolút nem kritikusak sebesség szempontjából, ezeket bőven elég 5-10 percenként letölteni valahonnan (mindig csak a környezetet érintő aktuális változásokat).
@fuvaros25: Látod, ha ismernéd a törvényt, akkor tudnád, hogy a papír alapú tárolást nem érinti. Ez a baj, hogy egyáltalán nincsenek képben az emberek, de még a szakembereknél is ritka, hogy átlássák az egészet.
Nem kell szerintem nagy dolgokra gondolni. Egy céges weboldal fillérekből megoldható, csomó tárhely szolgáltató cég biztosít free sablonokat, amit minimális infós tudással át lehet szabni, elég lenne adni valamelyik ismerősünknek egy tálca sört és megcsinálja. Mondjuk egy netes számlázóprogram fillérekből elindítható... Szóval van itt lehetőség bőven.
A chates ügyfélszolgálatot én mondjuk nagyon szeretem. Legnagyobb magyar banknak már van online chat-je, én inkább ott keresem őket, mint hogy várjak 15 percet a telefonban. Hozzáállás kérdése.
Amíg az állami tulajdonú vállalatoknál ahol milliárdos bevételek és támogatások vannak,ott nem működik a digitális rendszer mindent papíralapon tárolnak, addig mit várnak el egy agyonadóztatott kizsigerelt tőkeszegény kisvállalkozástól?
Sorolja már fel valaki (ha tudja), hogy miknek a gyűjtőszava az "online ügyfélszolgálát" kifejezés? És mire jó a chat-es elérhetőség azon kívül, hogy így húsz perc alatt jutok annyi információhoz, amennyihez telefonon egy perc alatt és ha már pazaroljuk az időt, akkor legalább meglenne az az előnye, hogy később legalább visszaolvashassam, hogy miről is volt szó. A telefon gyorsan interaktív, az e-mail visszaolvasható, de a chat-nek mi a haszna? Az, hogy trendi? Az, hogy menő?
Ha a cég menőzni akar, akkor legyen egy 0680-as telefonszáma, aminek a túlsó végén nem egy fogalmátlan hülyegyerek hebeg és/vagy legyen olyan email címe, amire perceken belül válaszolnak. Ere van szükség, nem haszontalan látványelemekre a trendiség jegyében.
Kétszer is elkúrod, aztán mikor teljesen semleges módon szóvá teszem, akkor hirtelen az én hibám lesz.
Ha mérnökként is ennyire vállalod a felelősséget az elbaszásaidért, az egészen kurvajó lehet.
Ez, hozzátéve a szerény írásbeli képességeidet... gondolom ez az adatlapodon is látszik, aztán így annyira nem is csoda, hogy kutyának nem kellesz.
@Tompahawk: A nagyit nem kell oktatni. Egy hónap alatt egy nyolcvan évesből tűrhetően rutinos felhasználót tudnék faragni úgy, hogy egyetlen szót sem szólok hozzá..
"Az, hogy operációs rendszer, szóba sem kell, hogy kerüljön"
Egy "hülyebiztos" felhasználói felülethez valóban nem szükséges egy új operációs rendszert írni, de elkészítéséhez operációs rendszer szintű szaktudás kell. Csak egy feltétel példának a szükséges sok közül: a felhasználó soha, semmilen módon nem kerülhet a gépben még véletlenül sem olyan területre, ahol olyan beállítást eszközölhet, amivel megakadályozhatja az alapfunkciók elérését. Az nem elég, ha csinálsz a nagyinak egy csodaszoftvert "nyomja meg ezt a nagy zöld gombot" néven, ha másnap már olvashatatlanra el van állítva a képenyő felbontása, akkor megállapítja, hogy elrontotta a drága gépet, beteszi a szekrénybe szomorúan, és szégyenében nem szól senkinek és megfogadja, hogy soha többé nem foglalkozik ilyesmivel. Tudjuk, hogy egy hozzáértő másodpercek alatt helyreállítaná a hibát, de az "elrontott" gép soha nem fog hozzáértő elé kerülni.
@munkanélküli informatikus: Szerintem a gazdagabbak is tekinthetők lemaradottnak, ha digitalizációs tevékenységük simán csak önszórakoztatás. Nem digitalizációs bravúr napi 12 órát raidelni, pedig egy csomó led villog, meg hálózati forgalom keletkezik, a videókártyán grillezni lehet. Az anyagi szűkösség lehet, hogy a csúcstechnológiáktól távol tart sokakat, de már mindenki, még azok is akik farháton élnek és szobahőmérsékleten kénytelenek fogyasztani a "chatue lavingon"-t van a közelükben egy okostelefon, mert már ingyen is lehet kapni. Akinek nincs, annak direkt nem kell. Nem aggódok tehát azon, hogy ez a hullám bárkit is szárazon hagy. Csakhát az oktatás feladatai annyira átfogalmazandók, annyira másra van már szükség mint akár csak 5-10 éve, hogy csak na. És nem az a fő probléma vele, hogy nem jut el mindenkihez, mert nem is ez a feladata. Az a baj vele, hogy fogalma sincs, hogyan, meg hogy mit oktasson, amikor minden kiotat saját magára.
@munkanélküli informatikus: Mindenkinek olyat, amilyen neki megfelelő. De mivel, "valósággal" való kapcsolat ide, vagy oda nincs nagyioktató csoport, meg "Tartsd a kütyüt biztonsággal Parkinsonnal is" házikurzus, nem marad más, minthogy a termék alkalmazkodjon a használója képességeihez. Alexák, okos házak, ilyesmi. Az, hogy operációs rendszer, szóba sem kell, hogy kerüljön. Minek tudnod, hogy a kocsid navija QNX vagy Linux? Egy meglehetősen tolakodó üzlet ez, ami úgysem nyugszik addig, amíg nincs Amazon konzol minden nyugdíjas ágy mellett, nem hiszem, hogy pont az oktatás az, ahol hiányosságok vannak.
@munkanélküli informatikus: Ezek azok az okok, ami miatt éppen a szegényebbek vannak lemaradva a digitalizáció területén. Egy alacsony jövedelmű nem engedheti meg magának, hogy akár több hónapig is spóroljon valamire, amit talán soha nem lesz képes használni. És ha meg is veszi, akkor is csak az alapfunkciókat meri használni rajta, nehogy elrontsa ezt a drága készüléket. Ezért aztán a legtöbben csak távolról irigykednek a náluk szerencsésebbekre.
@Tompahawk: "gy két éves gyerek a szemed láttára félóra alatt változik a thrashmédia magabisztos használójává"
Nem ismered a valóságot. Egy két éves gyerek nem gondolkodott hetekig (évekig?) a készülék megvásárlása előtt, neki semmibe sem került, egyszerűen ingyen a kezébe nyomta valaki. És egy két éves gyerekben nincs meg az a felelősségérzet,sem, hogy "mi lesz, ha elrontom" ezért bátran kísérletezik vele.
@Tompahawk: Valóban könnyedén lehetne a jelenleginél ezerszer felhasználóbarátabb operációs rendszereket csinálni, csakhogy ehhez olyan intelligens és tapasztalt emberek kellenének amilyenek a mai magyar valóságban soha nem kerülhetnek olyan pozícióba, ahol beleszólásuk lehetne ilyesmibe.
@morph on deer: Értelek, de továbbra is azt gondolom, hogy nem nagyinak kell tanulni, hanem a cuccnak kell még egyszerűbben érthetőnek lennie. Egy nagyi ki sem tudja mondani, hogy AirPlay. A sztoriból az a tanulság, hogy mivel ez egy jó funkció, használatát még egyszerűbbé kell tenni. Bumm, egy gomb és ott van. Még ha meg is tanítanád a nagyinak, hogy felejtsen el mindent a DLNA ról, meg a WLAN os médiacenterekről, mert mostantól AirPlay, nem biztos, hogy jövőre már nem egy újabb technológai datasheetjeit kellene belekiabálni a hallókészülékbe. Azon az állásponton vagyok, hogy könnyebb a technológiát változtatni, mint az embereket bevonni a részletekbe.
@munkanélküli informatikus: Egy két éves gyerek a szemed láttára félóra alatt változik a thrashmédia magabisztos használójává és két nap alatt függőjévé. Végtelenül egyszerű és egyre egyszerűbb dolog ez. És van akinek elég annyi belőle, hogy videotelefonál az unokákkal, van akinek meg az összes ismerősének napirendje után is információszomja marad. Kirándulgatok, olykor olyan arcokat is elkapok, akik épp nem okostelefonokba vannak meredve, és egyetlen dolgot nem érzek a digitalizációval kapcsolatban, hogy hiányzik. Soha sehonnan nem hiányzik.
jeriko 2018.11.12. 17:57:10
Az úgynevezett útinfo információk (hol van dugó, lezárás stb) pedig abszolút nem kritikusak sebesség szempontjából, ezeket bőven elég 5-10 percenként letölteni valahonnan (mindig csak a környezetet érintő aktuális változásokat).
Bejegyzés: Wifi vagy 5G legyen az önvezető autókban?
Morc75 2018.09.06. 08:58:52
Bejegyzés: Mitől lesz okos egy bringa?
Fidesz bérszámfejtés 2018.09.06. 07:32:37
Bejegyzés: Mitől lesz okos egy bringa?
GABOR2 2018.08.09. 19:33:51
" A másik nagyon fontos terület a social, mobil, adatelemzés, felhőszolgáltatások kezelésének képessége."
Idővel kiderül, hogy ma divatosnak tetsző dolog zsákutca, ezek közül több itt fel van sorolva.
Bejegyzés: Ezek a szakmák kellenek a jövőben
BRF915 (törölt) 2018.08.09. 13:15:23
Bejegyzés: Ezek a szakmák kellenek a jövőben
antisocialnetwork 2018.07.27. 19:06:26
Bejegyzés: Mikor lesz drónos házhozszállítás hazánkban?
Jakab.gipsz 2018.07.27. 18:13:45
Emeld meg a fenekedet és menj el a boltba, amíg megteheted.
Bejegyzés: Mikor lesz drónos házhozszállítás hazánkban?
rnz 2018.07.26. 16:00:02
Bejegyzés: Hihetetlen: a magyar kkv-k közel fele nem tervez változtatást a GDPR miatt
csaki.attila 2018.07.26. 15:56:43
A chates ügyfélszolgálatot én mondjuk nagyon szeretem. Legnagyobb magyar banknak már van online chat-je, én inkább ott keresem őket, mint hogy várjak 15 percet a telefonban. Hozzáállás kérdése.
Bejegyzés: Hihetetlen: a magyar kkv-k közel fele nem tervez változtatást a GDPR miatt
fuvaros25 2018.07.26. 15:42:55
Bejegyzés: Hihetetlen: a magyar kkv-k közel fele nem tervez változtatást a GDPR miatt
munkanélküli informatikus 2018.07.26. 15:26:22
Ha a cég menőzni akar, akkor legyen egy 0680-as telefonszáma, aminek a túlsó végén nem egy fogalmátlan hülyegyerek hebeg és/vagy legyen olyan email címe, amire perceken belül válaszolnak. Ere van szükség, nem haszontalan látványelemekre a trendiség jegyében.
Bejegyzés: Hihetetlen: a magyar kkv-k közel fele nem tervez változtatást a GDPR miatt
Bobby Newmark 2018.07.25. 18:54:55
Kétszer is elkúrod, aztán mikor teljesen semleges módon szóvá teszem, akkor hirtelen az én hibám lesz.
Ha mérnökként is ennyire vállalod a felelősséget az elbaszásaidért, az egészen kurvajó lehet.
Ez, hozzátéve a szerény írásbeli képességeidet... gondolom ez az adatlapodon is látszik, aztán így annyira nem is csoda, hogy kutyának nem kellesz.
Bejegyzés: Hihetetlennek tűnő munkalehetőségek - és ez már nem a jövő
munkanélküli informatikus 2018.07.25. 13:48:03
"Az, hogy operációs rendszer, szóba sem kell, hogy kerüljön"
Egy "hülyebiztos" felhasználói felülethez valóban nem szükséges egy új operációs rendszert írni, de elkészítéséhez operációs rendszer szintű szaktudás kell. Csak egy feltétel példának a szükséges sok közül: a felhasználó soha, semmilen módon nem kerülhet a gépben még véletlenül sem olyan területre, ahol olyan beállítást eszközölhet, amivel megakadályozhatja az alapfunkciók elérését. Az nem elég, ha csinálsz a nagyinak egy csodaszoftvert "nyomja meg ezt a nagy zöld gombot" néven, ha másnap már olvashatatlanra el van állítva a képenyő felbontása, akkor megállapítja, hogy elrontotta a drága gépet, beteszi a szekrénybe szomorúan, és szégyenében nem szól senkinek és megfogadja, hogy soha többé nem foglalkozik ilyesmivel. Tudjuk, hogy egy hozzáértő másodpercek alatt helyreállítaná a hibát, de az "elrontott" gép soha nem fog hozzáértő elé kerülni.
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2018.07.25. 13:30:09
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2018.07.25. 13:18:29
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
munkanélküli informatikus 2018.07.25. 13:14:32
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
munkanélküli informatikus 2018.07.25. 13:05:36
Nem ismered a valóságot. Egy két éves gyerek nem gondolkodott hetekig (évekig?) a készülék megvásárlása előtt, neki semmibe sem került, egyszerűen ingyen a kezébe nyomta valaki. És egy két éves gyerekben nincs meg az a felelősségérzet,sem, hogy "mi lesz, ha elrontom" ezért bátran kísérletezik vele.
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
munkanélküli informatikus 2018.07.25. 12:58:41
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2018.07.25. 12:03:15
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk
Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2018.07.25. 11:56:04
Bejegyzés: Digitális készségek nélkül lemaradunk