2018. jún 26.

Robotok akik elveszik a munkánkat, de még sem olyan okosak, de nagyon szorgalmasak

írta: acsakiattila
Robotok akik elveszik a munkánkat, de még sem olyan okosak, de nagyon szorgalmasak

A robotok itt vannak közöttünk, és ezzel élni kell. Merül fel a kérdés, hogy mit csinálnak pontosan a robotok? Tényleg nem lesz munkánk? Elhozzák az új világot? Jut időnk fontosabb dolgokra? Erről is szeretnék megosztani veletek pár gondolatot illetve a chatbotokról is. 252628.jpg

Mostanában sokat emlegetjük a mesterséges intelligenciát, és nem hiába, hiszen az „Y” és a „Z” generáció tagjai nőnek fel éppen, így elengedhetetlen egy vállalkozásnak, hogy gyakorlatilag azonnal válaszoljon a megkeresésekre, 0-24 órában bármikor. Valljuk be, mindez emberi erőforrással igen megterhelő lenne. A világban pedig egyre több a törekvés, hogy azokat a folyamatokat, amit a robot is el tudna végezni, végezze is el, amivel időt és pénzt spórolhatunk, és jut időnk értékesebb feladatokra. 

A bot képes tehát tanulni, és előre meghatározott folyamatok alapján ki tudja szolgálni az ügyfelet így tehermentesíti a kollégákat. Tehát a drága humán erőforrást más feladatokra tudjuk átcsoportosítani.

chat.jpg

Gondoljunk csak bele. Nem olyan rég egy nagy áruházlánc indította el a saját chatbotját, ahol alapvető termék információkkal segíti a felhasználókat. Tehát ha kérdésünk van egy termékről vagy szolgáltatásról nem írunk e-mailt, nem nézzük meg a weboldalt, vagy nem keresünk fel senkit elsőre személyesen, egyszerűen elővesszük a telefont, és írunk a Messengeren a robotnak. Kézen fekvő megoldás, ráadásul ma már a legutóbbi statisztikák szerint több mint 800 millióan használják a Messengert világszerte.

A chatbotok jobbá tehetik az életünket, mondok rá egy példát. A felhasználó kiválaszthatja, hogy szeretne feliratkozni az általunk kínált témakörökre, melyekről a bot napi szinten küldi az aktuális híreket. Így a tartalom sokkal hamarabb célba érhet, és nagy valószínűséggel rákattint az olvasó, mint azt a túlzsúfolt Facebook feedjében tenné. Vagy ajándékot szeretnénk küldeni az ismerősünknek egy erre kifejlesztett chatboton keresztül. Botnak megírjuk az igényünket, kiválasztjuk a barátunkat a kontaktjaink közül és meg is vagyunk. Viszont, ha tovább gondoljuk akkor a robot később megtudja majd mondani, hogy otthon vagy az irodában van a barátunk, esetleg milyen ajándéknak örülne. Köszönhető annak, hogy ezek a robotok elemzik a viselkedésünket, szokásainkat stb. Fő előnye a chatbotnak az integrált tudás, ami a rendszerben van. 

Jómagam nagyon hiszek a mesterséges intelligenciában. Én inkább attól tartok, hogy az emberek majd olyan helyeken kezdik el bevetni a robotokat, ahol nem lenne szabad. Hiszen a robot tévedhet. Mint mi, emberek. A robot ferdíthet. Pont mint mi. Úgy gondolom, hogy a mesterséges intelligencia ereje segít az emberi döntéshozatalban, a robotok pedig tehermentesítenek. Így az MI által segített döntések sokkal jobb eredményeket képesek majd produkálni. 

Összegezve egy teljesen új irányba indultunk el, amely a következő években az MI (pl.: chatbot) elkerülhetetlen lesz a marketing stratégia megalkotásakor. Ha lépést akarunk tartani a trendekkel, és nem akarunk lemaradni, akkor változnunk kell.

Szólj hozzá

multi chat munka messenger robot facebook forradalom mi fejlesztés fejlődés technológia mesterséges kkv robotok bot mesterséges intelligencia munkahely növekedés digitalizáció digitalizálás digitális világ automatizáció MI chatbot digitálisgonolkodás