Robotok akik elveszik a munkánkat, de még sem olyan okosak, de nagyon szorgalmasak
A robotok itt vannak közöttünk, és ezzel élni kell. Merül fel a kérdés, hogy mit csinálnak pontosan a robotok? Tényleg nem lesz munkánk? Elhozzák az új világot? Jut időnk fontosabb dolgokra? Erről is szeretnék megosztani veletek pár gondolatot illetve a chatbotokról is.
Mostanában sokat emlegetjük a mesterséges intelligenciát, és nem hiába, hiszen az „Y” és a „Z” generáció tagjai nőnek fel éppen, így elengedhetetlen egy vállalkozásnak, hogy gyakorlatilag azonnal válaszoljon a megkeresésekre, 0-24 órában bármikor. Valljuk be, mindez emberi erőforrással igen megterhelő lenne. A világban pedig egyre több a törekvés, hogy azokat a folyamatokat, amit a robot is el tudna végezni, végezze is el, amivel időt és pénzt spórolhatunk, és jut időnk értékesebb feladatokra.
A bot képes tehát tanulni, és előre meghatározott folyamatok alapján ki tudja szolgálni az ügyfelet így tehermentesíti a kollégákat. Tehát a drága humán erőforrást más feladatokra tudjuk átcsoportosítani.
Gondoljunk csak bele. Nem olyan rég egy nagy áruházlánc indította el a saját chatbotját, ahol alapvető termék információkkal segíti a felhasználókat. Tehát ha kérdésünk van egy termékről vagy szolgáltatásról nem írunk e-mailt, nem nézzük meg a weboldalt, vagy nem keresünk fel senkit elsőre személyesen, egyszerűen elővesszük a telefont, és írunk a Messengeren a robotnak. Kézen fekvő megoldás, ráadásul ma már a legutóbbi statisztikák szerint több mint 800 millióan használják a Messengert világszerte.
A chatbotok jobbá tehetik az életünket, mondok rá egy példát. A felhasználó kiválaszthatja, hogy szeretne feliratkozni az általunk kínált témakörökre, melyekről a bot napi szinten küldi az aktuális híreket. Így a tartalom sokkal hamarabb célba érhet, és nagy valószínűséggel rákattint az olvasó, mint azt a túlzsúfolt Facebook feedjében tenné. Vagy ajándékot szeretnénk küldeni az ismerősünknek egy erre kifejlesztett chatboton keresztül. Botnak megírjuk az igényünket, kiválasztjuk a barátunkat a kontaktjaink közül és meg is vagyunk. Viszont, ha tovább gondoljuk akkor a robot később megtudja majd mondani, hogy otthon vagy az irodában van a barátunk, esetleg milyen ajándéknak örülne. Köszönhető annak, hogy ezek a robotok elemzik a viselkedésünket, szokásainkat stb. Fő előnye a chatbotnak az integrált tudás, ami a rendszerben van.
Jómagam nagyon hiszek a mesterséges intelligenciában. Én inkább attól tartok, hogy az emberek majd olyan helyeken kezdik el bevetni a robotokat, ahol nem lenne szabad. Hiszen a robot tévedhet. Mint mi, emberek. A robot ferdíthet. Pont mint mi. Úgy gondolom, hogy a mesterséges intelligencia ereje segít az emberi döntéshozatalban, a robotok pedig tehermentesítenek. Így az MI által segített döntések sokkal jobb eredményeket képesek majd produkálni.
Összegezve egy teljesen új irányba indultunk el, amely a következő években az MI (pl.: chatbot) elkerülhetetlen lesz a marketing stratégia megalkotásakor. Ha lépést akarunk tartani a trendekkel, és nem akarunk lemaradni, akkor változnunk kell.